Nie milkną plotki o wejściu w świat Formuły 1 marki Volkswagena. Jeszcze nie tak dawno hiszpańska prasa łączyła niemieckiego producenta samochodów z zespołem Campos (HRT), teraz w Niemczech Sport Bild podaje, że zainteresowany współpracą z koncernem samochodowym byłby Sir Frank Williams.
„Jesteśmy silniejsi z producentem niż jako prywatny zespół. Bez wątpienia” miał powiedzieć 67-letni Williams. „Z Niemcami łączy nas też pewna więź. Pamiętam, jak na wczesnym etapie funkcjonowania zespołu, jeździliśmy na wyścigi autobusami VW- czasami nawet w nich spaliśmy!”Przed sezonem 2010 Frank Williams sprzedał 20-procentowy udział w swoim zespole austriackiemu biznesmenowi, Toto Wolffowi.
Przedstawiciel koncernu VW do spraw sportów motorowych, Hans Joachim Stuck, upatruje jednak szanse wejścia do F1 VW jedynie jako dostawcy silników, a decyzję uzależnia od zmian w regulaminach FIA.
18.03.2010 09:37
0
Silniki VW - to brzmi ciekawie. Ale bolid VW już mniej:)
18.03.2010 10:08
0
tylko koncern VW odwalać takie triki że do kultowego auta typu Lambo wartego zreszta kupe siana wstawia seryjne guziki od Audi albo zegary ... wogoe VW powiewa nudą ... już opel się lepiej rozwija ... no i przez to moje nastawienie nie umiem być obiektywny co do obecności tej marki w F1 hehe wolał bym ich nie widzieć :D
18.03.2010 10:09
0
Bolid dla ludu!
18.03.2010 10:19
0
e tam fajnie by bylo aby pokazali sie z innej strony :)
18.03.2010 10:42
0
bolid VW i do tego polscy mechanicy - sukces murowany
18.03.2010 10:48
0
Hahahahahahaha VW i formula xD Ja bym wolał Ładę zobaczyć jak by sie kulała xD
18.03.2010 10:52
0
2. banita Przecież cały silnik w Lambo jest od Audi. Ale Ferrari jest jeszcze bardziej tandetne. Przełączniki od nawiewu są identyczne jak w Fiacie. Jeżeli VW wejdzie to raczej pod inną nazwą bo doskonale wiedzą, że nazwa Volks Wagen kojarzy się z luksusem i prestiżem mniej więcej tak jak słowo taczka
18.03.2010 11:07
0
No to nadchodzi era diesli w F1, bedzie pewnie 2,4 TDI na pompowtryskach :)
18.03.2010 11:26
0
8. sliwa007 to od dawna bylo dlugoterminowym celem Maxa.
18.03.2010 11:45
0
7. no proszę tego nie wypatrzyłem ... nie rozumiem takiej polityki robia super extra fury za taką kasę wszystko indywidualnie pod klienta a przełączniki od seryjnych Fiatów czy w przypadku lambo Audi kaszana przy tych kwotach powinno to wyglądać inaczej :) wkońcu diabeł tkwi w szczegółach ... co do marki VW i luksusu hehe te dwa słowa faktycznie się gryzą oby nie zaproponowali TDI do bolidu hehe bo do 24h wyścigów już wprowadzili ;D
18.03.2010 12:21
0
10. Z bardzo pomyślnym skutkiem...
18.03.2010 12:23
0
11. nie no tego nie da się ukryć ;) ... jednak gang silnika benzynowego i sama jego charakterystyka wysokie obroty itd... no nie powiecie mi że to nie ma klimatu hehe to właśnie mi się kojaży z F1 :) ... diesel w wyscigu 24h mi nie przeszkadza :)
18.03.2010 12:47
0
mmmm F1 garbus :)
18.03.2010 13:41
0
wystarczy że wejdą jako np Lamborghini czy Bugatti
18.03.2010 14:02
0
VW i "NIE" luksus? VW i "NIE" sport? A Posche? A Bentley? A Audi? A Lamborghini? To wszystko nalezy do VW, wiec VW jak najbardziej TAK do F1.
18.03.2010 14:06
0
12. banita jak by Vettel miał diesla to zamiast 3 byłby 1. Bo diesel nie potrzebuje świecy, a starsze wersje działają bez akumulatora. Potrzebny jest tylko do rozruchu, a późniuej można go wyjąc. Niewiem jak by sie sprawował w warunkach wyścigowych, ale w osobówce lepszy diesel. Pozatym traktory rolnicze wszystkie jakie widziałem były napędzane dieslem. I wielki atut: diesel jest bardzo ekologiczny, można do niego wlac olej roślinny i jechac:)
18.03.2010 14:11
0
Wystarczy spojrzec na LeMans. Tam od paru lat Diesel kopie wszystkim tylki rowno. W WTCC Seaty tez daja ostro popalic benzyniakom.
18.03.2010 14:23
0
Vw nie wiejdzie do F1, wiem z tewnego żródła.
18.03.2010 14:54
0
Gdyby mieli wejść z silnikami do Williamsa, to pewnie robiliby też kilka innych rzeczy. A nazwę wzieliby Audi pewnie, bo to taka "luksusowa marka, gdzie idzie się na ilość, a nie na jakość"
18.03.2010 14:59
0
lukasz1, w osobówce lepszy diesel ? Dopisz, że turbo diesel, a ja Ci odpowiem, że lepsza turbo benzyna ;-). Diesle w Le Mans łoją tyłki benzyniakom, bo są oszczędne co na dystansie 24 h ma duże znaczenie. Po drugie można sobie pozwolić na silnik 5,0 V12. Nie widzę bolidu F1 z takim silnikiem. Prędzej powstanie seria wyścigowa diesel, niż zrobią mixa na jednym torze aut z różnym napędem (jak w WTCC). A jeśli chodzi i VW, to mają tyle marek w menu, że mogliby całą stawkę wystawić pod swoim szyldem, a i tak wszystko pewnie produkowaliby Anglicy ;-)
18.03.2010 15:06
0
1. k.lebsky ] hehe coś w tym jest
18.03.2010 15:28
0
W Le Mans sprawa wygląda tak że regulamin daje dieslom znaczną przewagę. W tym roku to się zmieni bo nowe regulacje niwelują tą przewagę. Swoją drogą to jest już nowe Audi R15 z przerobioną karoserią.
18.03.2010 16:45
0
VW w F1 :0 Kolejna plotka i tyle, jakos tego nie widzę :)
18.03.2010 16:51
0
Ledwo co zakończyli współpracę z Toyotą a wcześniej z BMW a już znowu szukają producenta...
18.03.2010 16:58
0
16. Lukasz1 nie mam nic do diesla sam się na niego przerzuce bo dość sporo śmigam i choć kocham benzyniaki i ten klimat o którym pisałem diesel jest oszczędny ... ale jako drugie auto w domu napewno bede mial coś włoskiego i to coś z V6 albo jakąś honde z kultowym silnikiem seri B i VTEC ... dzwięk tych silników sama dynamika no jak dla mnie bajka i to inna od w której chce mieć diesla hehe jedno do codziennej jazdy drugie na weekend ;) ... pozdrawiam maniaków F1
18.03.2010 17:16
0
VW w formułce może być tylko jakaś taka dziwna nazwa ja na F1 :S
18.03.2010 18:48
0
a co was to dziwi
18.03.2010 19:27
0
pomarzyc mozna . mysle o wlascicielach williamsa. firma od lat zjada swoje kapitaly i jedyny rok kiedy zamknela z mniejsza strata to wtedy jak podpisala porozumienie z Bernium i sypnal kasa. dlatego tez ich czasowo wykluczyli bo to pieski Berniego. pewnie juz nos nawet nad powierzchnie wody nie wystaje. wystarczy poczekac - bankrut bedzie tanszy.
18.03.2010 20:42
0
@kuczek najwyżej będą mieli znak rozpoznawczy "garbatą płetwę rekina" :-)
18.03.2010 21:25
0
A ja bym chętnie VW zobaczył w F1, bez różnicy z jaką nazwą (VW, Audi, Lambo, Bugatti czy Bentley). A do tych wszystkich złośliwców: bliżej do luksusu VW niż np Renault (no chyba że komuś aż tak bardzo przeszkadza wyraz Volks w nazwie). Chociażby biorąc pod uwagę wykonanie wnętrza i blach... Poza tym VW ma więcej aut usportowionych w gamie niż Renault (Golf GTI, Scirocco, Passat CC vs. Megane Coupe i Laguna Coupe)
18.03.2010 22:35
0
Lewy_89 to był taki żarcik nawiązujący do popularnego "garbusa". Ale tylko i wyłącznie z sympatii do VW. Sporo o nich ostatnio słychać. Nie zdziwiłbym się gdybyśmy ich zobaczyli za jakiś czas na starcie.
18.03.2010 23:53
0
Ja wiem że to się tyczyło garbuska. Mój post był odpowiedzią na posty innych użytkowników, spokojnie... ;]
19.03.2010 05:07
0
16. lukasz1 Przy tej samej pojemności, z silnika wysokoprężnego, nigdy nie uzyska się takiej mocy max jak z silnika benzynowego. Wynika to z różnicy energii zawartej w paliwie. Natomiast jeżeli chodzi o VW w F1, to już dawno powinno to się stać.
19.03.2010 07:04
0
Już tak poza wszystkim ( myślę o nazwie i silnikach diesla ) 2010 Mercedes w F1 2011 VW w F1 2011 w BMW dostają białej gorączki i następuje fala zwolnień.
19.03.2010 09:38
0
Lewy_89, Passat CC nie jest autem sportowym, tak jak sportowym autem nie jest Laguna Coupe. Popatrz tylko na Twingo RS, Clio RS albo Megane RS. To są auta sportowe. Scirocco oczywiście też, ale na tor ja bym wziął jakiegoś RS'a, a do jeżdżenia w trasie Passata CC.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się